fredag 5 oktober 2012

Rossel rossel

Stumpan har varit så duktig inatt! Trots att hon har varit jättesnorig, rosslig, hostig och att den fjärde tanden valde att titta fram just inatt så har hon kämpat sig igenom natten.. Har varit ledsen flera gånger men just som jag varit på väg att gå in så har hon somnat om alldeles själv. Hon vaknade klockan sex, lika glad som vanligt trots att hon var helt rödmosig och rosslig. Det där rosslandet alltså. Ska hon aldrig få bli av med det!? Dumma RS-virus som demolerat hennes luftrör! Hoppas verkligen hon ska slippa problem i framtiden..
 
Vi somnade båda två på soffan i förmiddags. Jag drömde fem olika drömmar. Kommer ihåg dem så väl. Den sista drömde jag i nutid att jag sov på soffan i flera timmar, att Freja hade klättrat över mig och ramlat på golvet och att jag hade jätteont i ryggen när jag vaknade. Vaknade precis då och jo ont i ryggen hade jag, men Freja sov fint fortfarande och vi hade sovit bara i tjugo minuter. Man blir ju inte direkt utvilad av en sån där stund. Hjärnan måste ju gå på högvarv för att hinna drömma allt.. Och jag är så borta när jag vaknar så vet knappt vad som är dröm och vad som är på riktigt. Powernap? - knappast!
 
Freja sov dock en timme till och verkade utvilad sen. Har kämpat på under dagen och varit pigg trots förkylningen! På eftermiddagen kom hennes gudmor Pernilla och hälsade på, och Freja busade med henne ett tag och blev så pigg att hon höll på att glömma sova på eftermiddagen. Men till slut somnade hon i vagnen och jag passade på att stöka runt lite ute i trädgården. Det var ju sol ute idag! Hur gick det till?
 
Nu sover lillan igen men hör henne hosta då och då. Hoppas natten blir ok!
Freja har uppfunnit en ny sport: Jaga boll med slev
Första hårspännet på plats..
Puss puss papi! :) <3

Trevlig helg folks!

3 kommentarer:

  1. Lilla gumman ska hon aldrig bli av med det. Nellie började rossla i natt och är så snuvig nu, men en piggelin som far runt över golvet i samma hastighet som alltid. Skulle jag vara så snorig och nysig skulle jag ligga nerbäddad. Kul att ni hängde med i onsdags, men lite synd att tjejerna inte hann leka så länge tillsammans, men vi kan väl ta en sväng dit fler gånger och fika och leka om ni vill :) Vi brukar gå dit när vi är nere på stan och shoppar för är så bra när lillan suttit still så länge i vagnen :)
    Kryakramar till Freja och kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja samma här, hon är pigg ändå och busar som vanligt. Kanske något mer okoncentrerad för slår sig överallt just nu..
      Ja det var en trevlig dag, synd att tjejerna hamnade lite i otakt bara..
      Får se om jag ska fortsätta på onsdagarna, lite sugen är jag även om jag inte kan göra så mycket som jag vill på passet.
      Vi får se hur vi mår i veckan! Kram

      Radera
  2. Ja vi får se till att dom lär sig att hålla samma takt :) fast kan ju bli liiiite svårt. Jag ska köpa antingen halvårskort eller klippkort nästa vecka för då sänker dom priserna. Får åka ner efter 16 när det är nån i receptionen och kolla priserna för kan ju löna sig med halvårskortet.....eller heter det kanske terminskort hmm.
    Såg Frejas fina läpp...ajajaj. Nej nu blir det lekhage med bara mjuka leksaker du får inhandla :) Lär väl få min beskärda del när Lillfisen här hemma lär sig stå upp huga.

    SvaraRadera